Geçen yılki tekne seyahatini yazmadan bu seneyi yazdım. Geçen yıllarda azıcık tembellik ettim. Ama aradan zaman geçince yerlerin isimlerini, gittiğimiz mekanları falan unutmaya başlıyorum. O nedenle artık gene düzenli yazmaya karar verdim. Geçen yıldan hatırladıklarımı ve resimleri paylaşayım sizinle.

Bir kere Hisarönü körfezine ilk kez tekne ile gidişimizdi. Kenan’ın da teknesinin ilk yılı. Eylül sonuna doğruydu, Gül ve Serdar Birol’lerle bizi davet etti.

Biz Artur’dan arabayla Selimiye’ye gittik. Yollar artık çok rahat. Arabayla çok kolay gidiliyor. Kenan geçen yıl teknesini Selimiye’de arkadaşımız Suzan Yontunç’un mekanı Aurora’ya bağlıyordu. Biz de orada buluştuk. Suzan çok güzel bir mekan yapmış. Selimiye kendi başına zaten çok güzel bir yer. Bu kadar zamandır biz neden hiç gidip görmemişiz bilemedim. auroTekne alışverişi yapıldıktan sonra ilk iş Kenan’ın önerisi ile Paprika’ya gittik. Eğer Selimiye’ye gidip de Paprika’da bir tatlı yemediyseniz, Selimiye’ye gittim demeyin sakın kimseye.  Resimde de gördüğünüz gibi şirin bir tatlıcı dükkanı.

paprikaDükkanda en zor şey hangi tatlıdan yiyeceğinize karar vermek.

tatlilarHepimiz değişik seçtik ki birbirimizden tadabilelim. Hepsi de ayrı lezzetteydi. Yani giderseniz gözünüz neyi beğenirse ondan ısmarlayın. Mutlaka beğeneceksiniz.

Bir de içecekleri var ki sunumlar birer sanat eseri.

limonatac%cc%a7ilekli-ic%cc%a7ecek

O kadar memnun kaldık ki dönüşte bir kez daha ziyaret ettik Paprika’yı.

Aurora’nın  önünden denize de giriliyor. Yani tekneler falan var ama deniz o kadar temiz ki. Ancak bziim için fazla sıcaktı:))) Biz alışmışız Edremit körfezinin soğuğuna, Hisarönü Körfezi sıcak geldi.

Ertesi sabah Aurora’dan gelen sıcacık bazlamalarla kahvaltımızı ettikten sonra yola koyulduk.

tekne-o%cc%88nu%cc%88

Kenan bizi o kadar güzel koylara götürdü ki, hem deniz çok güzeldi hem de sezon sonu olduğu için çok da kalabalık değildi. Hava da ilk günler şansımıza iyi gitti.

s%cc%a7ahane-denizBozburun’da da çok güzel koylar var. İstenirse karadan da gidip güzel otellerden konaklanabilir Bozburun’da.

Bozburun’dan Simi’ye geçmeye karar vermiştik. Ancak öğleden sonraya kaldık ve de fırtına geliyor dediler. Herkes limana sığınmış, biz açıkta kaldık. Usta kaptanımız Kenan, fırtınanın geliş saatine bakıp o zamana kadar gireriz Simi’ye dedi ve biz yola koyulduk. O yolculukta inanılmaz görüntüler oluştu. Havanın bulutlu ve rüzgarlı oluşuyla ilgili olarak göğün rengi bir başkaydı. Ben fotoğraflayabildiğimi burada paylaşıyorum. Ama eminim Serdar Birol’da daha güzelleri vardır.

simi-ye-dog%cc%86ruKaptan bütün kontrolleri yaptı, kendimizi ona teslim ettik.

kaptan-kontrolde

gu%cc%88l-ve-serdarKaptan Yunan sularına girince bayrağı çekti direğe:)))

yunan-bayrag%cc%86iSimi limanına girdiğimizde artık hava kararmıştı. Ama fırtına patlamadan attık kendimizi limana. Gece çıkan fırtınayı görünce Bozburun’da açıkta kalmamakla çok akıllıca davrandığımızı anladık. Yelkenlilerin park ettiği taraf tamamen dolu olduğundan motoryatların tarafında iki tane kocaman yatın arasında yerimizi aldık.

yatlar-arasindaGece o fırtınada hem korktuk hem de güldük. İki yanımızdaki yat birbirlerine yaklaşıp burundan değiyorlar ama biz o kadar küçüğüz ki bize dokunmuyorlardı bile. Neyse geceyi kazasız belasız atlattık. İki gün boyunca Simi’de yağmurla birlikte vakit geçirdik.

yag%cc%86murİşi güzel yanı teknenin hemen arkasında bir cafe vardı. Orada hem internete bağlanabiliyorduk hem de kahvemizi, içkimizi içebiliyorduk.

s%cc%a7arapSimi her zamanki güzelliği ile bizi ağırladı. Yıllar geçse de buralarda görsel olarak bir değişiklik olmuyor.

simi-nin-manzarasiFırtınadan sonra yağmur yağsa da durgun bir hava vardı hep.

otelin-koyuBazı mekanlarda değişiklikler olmuş. Mesela Manos’un oğlu LOS diye bir lokanta açmış. Lobster Oyster Shrimp.

los-tahtalos-masalos2Dekoruna bayıldım. Çok güzel bir mekan olmuş. Çok ucuz değil ama Manos kadar da pahalı değil:))))

Bir de bir Pizzacıya gittik. Canınız balık dışında birşey isterse gidilebilecek bir yer. Pizzaları oldukça başarılı. Bella Napoli.

bella-napoli1

Bu seyahatten biraz da sanatsal fotoğraflar koyayım:))) Kendime göre çok güzel fotolar yakaladım:)))

donu%cc%88s%cc%a7te-manzaraSimi’nin girişindeki koy. Güzel de bir otel var orada. Tekne ile değilde yaya giderseniz orada kalınabilinir.

simi2Yolculukta bir de misafirimiz oldu:))))